MÅNDAG

Efter många veckor utan lumpenutbildning drar det igång igen, idag är det 37 dagar kvar till MUCK! :)
det är klyvna känslor över detta. I och för sig har det gått otroligt fort, men ändå ganska skönt att det är över. Ångrar inte en sekund att jag gjorde det, men skulle inte göra det igen, om man säger så. :)
Förra veckan hade vi fält, och förberedande inför slutövningen. Eftersom vi är insats/Bevaknings soldater, så har vi i uppgift att just bevaka. Det gör att vi kommer bevaka en vecka på slutövningen. Vi bevakade riktigt bra under förra veckan, så slutövningen borde gå som en dans! :)

Sen kommer min grupp (7:e) sitta i STABEN under slutövningen. Det gör att vi kommer ta emot alla rapporter, och hålla koll på vad som händer runtom. Det kommer bli: Citerat silen " En bagatell på väg mot MUCK"
Vi kommer helt enkelt ha hand om lite administrativa grejer. Känns HELT ok. Istället för att sitta och frysa i ett värn hela veckan. :)
Övningen kommer vi ha i Älvdalen. Långt dit, speciellt med våra "superbilar" :)

Jag är gruvligt förkyld, så det bär mot sängen direkt efter detta.
Vart en helt ok dag i övrigt. Har haft plutonens timme och De friska sprang coopertest. Vi är en hel drös som är förkylda. Inte chill.
Sen efter lunchen gick 7:de grupp ner till LENTAB - förrådet och inventerade div. Materiel inför slutövningen.
sen var det slut.
Rätt smidig dag ändå, men känner att jag måste bli frisk nu. Orkar inte gå runt och snuva.

Nytt inlägg imorgon

- Inga konstigheter
Citerat Färjan - Håkan



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0