ONSDAG OCH TORSDAG

Dessa dagar med ett ord: DE SÖG!
Onsdagen var det tänkt att vi skulle åka till marma sjutfält och kasta spränghandgranater. Det var jag sjukt pepp på. På morgonuppställningen sa de att fordonsförarna skulle hämta bilarna och så skulle vi vara uppsuttna 09.00. Så jag la mig på golvet i logementen och sov. :)
Sen kl 10 över nio kommer befälen och berättar att vi inte har tillräckligt med bilar och att kastledaren Lt. Wahlqvist är sjuk. Det sög. Så vi hade först fys med fysgrupperna. Jag simmade 1000 meter.. Sen eldningslektion. Jag vill nog erkänna att jag var bäst i plutonen. Efter 14 år som scut har man lärt sig endel. :)

Vi var alltså tvugna att få vattnet att koka för att få hälla det i grönpåsen och få lunch.

Jag startade nog upp 8 av 10 eldar... :P

Sen skulle vi öva på att byta strumpor under marsch. SÅ värdelöst.

Johanssons min beskriver nog allt...




Sen var den dagen slut. Skönt de. Var alldeles för trött och irriterad för att posta ett inlägg.

Idag var vi b-stryka åt polisens kravallövning. Det var kul. Stå och skrika att man skulle rädda bävrar och minkar. Och så blev jag rädd för polishundar.




Sen hade vi ingen aning om vad vi skulle göra, men det blev genomgång på hur man korsar väg i strid. Det gick ganska bra, förutom att jag ramlade och slog i knät, men det är smällar man får ta... :P


nu blire cops.


Vi är tokiga masar, vi är superstrars. SUPERSTARS!
och alla håller på leksand för vi älskar LIF!
LIF LIF LIF!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0