TORSDAG

Go kväll i stugan!
Dagen med ett ord: ROLIG!
Morgonen kom alldeles för snabbt. Uppställning 07.30 eftersom polisövningen skulle påbörjas 08.00!
Ordern var blandad klädsel. Min klädsel: kortkalsonger 93, maschkänga 90-1, kortkalsonger 93, strumpa stålgrå, 90 tröja, Värmetröja 90 tunn, Byxorna till Snödräkten, och balaklava. SNYGGT! :)
Efter uppställningen i kasern marschade vi bort mot undsäk, där övningen skulle påbörjas.
Vi skulle vara veganer som ville storma en pälsaffär, och sedan hem till andersson som äger butiken. Plutonen delades in i 3 olika troppar. 1:a tropp skulle vara lugna och fredliga demonstranter. 2:a tropp skulle vara kappvändare - Bli på samma humör som resten av gruppen. 3:e tropp skulle vara militanta veganer. Stökiga och otrevliga mot polisen. Jag hamnade såklart i 3:e tropp. Det var mycket lyckat, och poliserna fick känna på trycket från 36 tuffa soldater. HAHA! Det var både kul och spännande, eftersom vi inte visste vad polisen skulle göra. men måste erkänna att jag blev påpucklad rätt bra. Jag fick till och med åka polisbil med blåljusen på.
BILDER FRÅN DAGEN:
ERIKSSON :)
UTANFÖR "PÄLSAFFÄREN"
MARSCH MOT DEMONSTRATION
POLISBARRIÄR


Sen var det dags för lunh: som alltid ärtsoppa och pankakor med grädde och sylt. :D
Efter lunch fortsatte vi med SIB-övningarna i korridoren, och helt plötsligt säger löjtnanten att vi skulle göra oss klara för lösskjutning och ställa upp utanför. Så fick vi öva på att inta rum med både lös amo och övningsgranater! RIKTIGT KUL!
sen trodde vi det skulle vara kvällstjänst, men fick höger vänster om vid halv fyra.
Middag: Köttbullar potatis och sås, men INGA LINGON! TABBE!
Nu ska jag köra det dagliga tv-racet.


17.30 - Las vegas
18.30 - Cops
19.00 - Two and a half men
19.30 - Simpsons eller Family guy  ( då brukar jag äta min kvällsmacka)
20.00 - Skitiga jobb 
21.00 - Igår var det efterlyst, idag blir det nog Knutby - vägen hem.

VÄRT!

22 insatspluton - Inget sätter stopp för oss, föruton polisen förståss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0