ONSDAG

Godkväll!
Dagen med ett ord: SEG
Just nu sitter jag med enormt ont i benen och med en kopp varm choklad vid min sida.
Dagen började förvånansvärt bra, och jag hade känslan i kroppen att det skulle bli en dag med mycket flyt. Men det ändrades ganska snabbt.
Morgonuppställning och visitation som vanligt 08.00, sedan utlåsning vapen. Inga konstigheter.
Därefter var det ner till fordonsplan och ladda magasinen med Lösa patroner. Sen göra två genomföranden hur man framrycker på gata, och sedan med fiende. Själva genomförandet gick mycket bra, men det var otroligt kallt. Med blåst och Snöoväder känndes det motigt att stå still mest hela förmiddagen... 
Efter de var det mat:
Någon konstig fisk, potatis och filsås. Ingen höjdare.

Efter en snabb lunch (efter som vi hade vapenpost) så var det genomgång på hur man genomsöker ett rum, känndes fräckt, men den kännslan dog snabbt. Vi höll på med detta i ca 3 timmar, och vi kännde att vi kunde det efter ungefär 1.5...
Men efter mycket väntan var det inlåsning vapen. Då var klockan tre och plutonen såg fram emot en lugn eftermiddag. Då Dageleven kommer med ordern att ha SUPERFYS ALÁ LÖJTNANT GÜNES! inte omtyckt. Så de var på med stridsutrusningen och poplinstället och kängorna. Och vi begav oss ut på löparspåret. Med lite stopp för diverse aktiviteter. Bland annat springa upp och ner på skjutvallarna och knäböj. Det kändes i benen vill jag lova. 50 min senare begav sig en trött pluton på 36 soldater tillbaka till hemkasernen.
Snabb dusch och höger vänster om! Det var skönt att veta att de var ledighet då.

Middag: Korvgratängtjofräs med pasta. Ingen höjdare de heller.... Tyvärr.
Sedan middagen sitter jag i soldathemmet med ömmande ben och väntar på efterlyst och kvällsmacka 21:00.

Batteriet i kameran var inte laddat, så tyvärr inga bilder idag. FÖRBÄTTRINGSBART!

22: insatspluton - vi har ingen kåesspee men vi är inte sura för dee! (okej, kanske lite låg, men likså min inspiration.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0