MÅNDAG

Efter en veckas välbehövd ledighet är jag nu tillbaka i konungens tjänst. Efter en riktigt tråkig resa , med försenade tåg, skrikande barn och bajsande hundar, nådde jag målet. UPPSALA, LSS :)

Dagen började 06.00 med uppstigning och  bäddning. Frukost i vanlig ordning. Efter avlämningen 08.00, var det fys som vanligt. Fysen var egenfys, vilket innebar Fotboll i idrottshallen för mig och 9 andra. Det var riktigt kul, men svettigt.

Efter de var det dush och plutonens timme. Det var väl som vanligt. Efter lunch bar det av mot skjutbanan. Det märks verkligen att vår ekonomi blivit avsevärt mycket bättre. Sköt 2.5 magasin på en eftermiddag. Något vi bara kunde drömma om innan jul. Sen var det höger vänster om, och jag drog på mig mjukisbyxorna och la mig i soffan, där jag ledat sen femtiden. :)

Idag bjöd konungen på:
Lunch: Kycklinggryta med ris
Middag: Fisk med pot Mos och filsås.

Helt ok!

Här är en länk till en artikel om vårat isvaksbadande förra fredagen:
http://www.mil.se/sv/I-Sverige/Skolor/Luftstridsskolan-LSS/Nyheter/Isvaksband-pa-schemat/

SHOO!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0