FROSEN FREDAG

Dagen med ett ord: KALL!
På schemat stod det sereganternas överraskning, Det betydde att vi skulle bada isvak. :o
Nervöst satte jag mig i bilen och vi åkte till en sjö som låg ca tre mil bort. Jag fick bada sist, eftersom jag skulle fota. Blev många fina bilder, men har inte tillgång till kameran nu, så det får bli ett senare projekt. Känslan av allt blod som bara rusar in mot kroppen, och hur armar och benen börjar tappa känseln var spännande! Kändes som "tusen nålar" över hela kroppen.
Först fick man anhålla till löjtnanten om att få kliva i.
" löjtnant! Soldat Urge anhåller om att få kliva i kungens vak."
sen skulle man få koll på andningen, och inte stamma och säga:
"Löjtnant! Soldat Urge ahåller om att få gå upp ur kungens vak."
Efter mycket om och men fick ja koll på andningen och kunde säga de ja skulle säga. Sen fick vi springa 100 meter med blöta kläder, och sen springa i en kvart för att få tillbaka värmen.

Det var en erfarenhet, och mycket kallt.

Nu är jag ledig en vecka, Så inga inlägg förens vecka 099. (9)

22 insatspluton - Vi frös s vi rös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0