Första inlägget.

Detta kommer vara en blogg för vänner och familj därhemma, som vill veta vad jag pysslar med om dagarna. :)

I skrivande stund sitter jag på GBA - Alltså Garnisons Bevaknings Avdelningen.
Här händer det inte mycket om dagarna, bli mycket dator och bulle o kaffe om dagarna, men också ganska mycket träning. Har gym och sjukt fina skogar att springa i. :)
Bevakar ett område som ligger långt ut i skogen. Trivs bra här, ingen stress men en hel del rondering.

Finns inte mycket dåligt att säga om det, förutom att tempot är otroligt lågt, och att det inte händer så mycket. Om man jämför med FSU:n (fortsatta soldat utbildningen).

Jag är en del i en Insatspluton, belägen på LSS (gamla F16) i uppsala. Våran utbildning består i största del av bevakning. Vi har praktik i den delen, här på GBA:n.
Våran utbildning har GSU, som alla andra har. Alltså grundutbildning, man lär sig grunderna. Därefter har vi ett rullande schema på 4 veckor, som innebär 2 veckor FSU, sen en vecka ledigt, därefter en vecka GBA.

De olika FSU passen har vi olika utbildningar, mycket strid, men även SIB (Strid I Bebyggelse), Eskort, Väktarutbildning och lite annat smått och gott.

I skrivande stund är jag mycket trött, och ursäktar om språket inte är det bästa, men ska försöka blogga varje dag, härifrån lumparlivet i Uppsala.

Vi är 7 soldater i våran grupp.
Schultz - 2 meter basketspelare.
Porseland - Den glada göteborgaren.
Johannson - En brud med många tallanger!
Wallman - MÖPEN - Grym på stid
Holmstöm - Håller alltid stämmningen uppe.
Silen - Fysiskt stark, och riktig vinnarskalle.'

Och jag. Madelene Urge.

22 Insatspluton - Öka för att löka.


Det händer mycket lustiga saker när man har GBA också.
Just nu står porseland och funderar på var man kan stoppa snus någonstans, förutom under läppen.
Jag citerar:
-" Kanske i näsan, eller öronen, eller i hm... ja kanske sketan... Vad tror du om de?"

Lunch: Fiskgratäng med räkor och potatis
Middag: Köttbullar, sås, potatis och lingon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0